Pagina's

maandag 15 juli 2013

Canvasje Fashion

Laatst heb ik bij mijn vriendinnetje, Rosita, een mooie paspop gestanst.
Blauw en bruin gesponst met Distress inkt en er een bloemetje op gestempeld.
Een halve doily als rokske en wat bloemblaadjes als vleugelkes. De bloemblaadjes hier en daar wat geveegd met blauwe Inka Gold. Fijn spul om mee te werken trouwens.
Een klein vlindertje vond ik er ook wel bij passen.
 
Hier een daar wat Bling Bling (eigenlijk helemaal niet mijn ding). Zo nu en dan moet je eventjes uit je comfortzone komen he. Het canvasje zelf heb ik eerst bruin geverfd er er daarna een vezelig, beetje doorschijnend, papier overheen geplakt. Een kantje om het randje. Een met Distress inkt bewerkt kantje om het papieren garen klosje en een leuk embellishmentje van een schaartje erop geplakt. Een heel klein bloempje van klei op een uitgeponst knoopje geplakt.
 
Ik vond eens op de rommelmarkt een mooi stukje oud ijzer. Dit heb ik bewerkt met
Gilders Paste: Patina. Ik vind dat toch een heerlijk goedje om mee te werken. Je kunt ermee op ijzer, hout, papier en glas en zo werken. Helaas was het ornamentje aan 1 kant kapot dus daar heb ik er, een zelfgemaakt, duifje van klei opgeplakt en het geheel vast gezet met Tacky Glue.
 
Eindelijk ook maar eens een van mijn Pauwenveren 'opgeofferd'. Ik had ze al zo vaak in handen gehad maar vond het toch iedere keer niet passen of ik wilde ze nog niet kwijt, dat heb ik soms. Een beetje dom maar ja, een mens kan maar een afwijking hebben he?
 
Als laatste een beetje van dat nieuwe 'embossing' poeder erop gestrooid en van onderaf verhit. Een ijzeren ring aan de achterkant bevestigd zodat het opgehangen kan worden.
Toodles, Janneke


 
 
 


Geen opmerkingen: