Pagina's

vrijdag 27 september 2013

Behuizing

Voor mijn vriendje, de Blije Broeder.
De bovenkant van de doodskist.
Op internet plaatjes gezocht van een mal.
Deze heb ik uitvergroot en overgenomen op grijs bordkarton en uitgesneden.
Daarna met zwarte acrylverf en een brayer geverfd. Zo kreeg ik toch een beetje een houteffect. De nagels zijn goudkleurige splitpennen.
Ook heb ik de bovenkant met waterige Inka Gold: Gold ingesmeerd en
weer wat uitgepoetst. 
Omdat ik de kist, uiteindelijk, open wil kunnen zetten moest natuurlijk ook de binnenkant versierd worden. Ik wil proberen om met scharniersluitingen te werken maar of het lukt???
De deksel is nog niet helemaal af. Ik wil er nog tekst op zetten.
 
Dan de kist zelf. Dat was een heel karwei hoor.
Dit heb uit grijs bordkarton, met behulp van een mal, uitgesneden en met boekbinderslijm in elkaar gezet. Onder druk een nachtje laten drogen en toen geverfd met zwarte acrylverf.
Bij de Xenos vond ik spinnenwebspul. Mooi spul maar niet gemakkelijk om te verwerken. Het kleeft aan alle kanten aan je handen. Ik heb de zijkanten van de kist dun ingesprayed met lijm en daarna voorzichtig het goedje aangebracht. Op de hoeken ook splitpennen gezet. De binnenkant met hetzelfde papier als de binnenkant van de deksel beplakt.
Op de foto zie je aan de binnenkant de splitpennen zitten maar dat ga ik nog wegwerken door er zwart papier tegen aan te plakken.
Blije Broeder moet natuurlijk wel een netjes kissie krijgen.
 
In mijn  bewarium op zoek gegaan want ik wist dat ik nog ergens een soort leren sleutelgatbedekker (ja, zo noem ik het maar hoor ;-D) had. Deze heb ik jaaaaaaren geleden eens op een rommelmarkt gescoord en nu kwam het zeer goed van pas. Ik heb het met Inka Gold: Gold ingesmeerd en met elmer's Glue aan de voorkant bevestigd. Nu weten jullie waarom blije Broeder de sleutel in zijn bekkie heeft.
 
Met volle maan komt ie weer  eventjes boven de grond Oehaaaaaaaaaaa!!!!!
En omdat ie dan niet stil wil staan gaat ie uit rijden.
 
Een oude blokkenwagen heb ik geverfd met bruin en rood. De wielen heb ik, m.b.v. een zelfgemaakt stencil en Versafine zwarte inkt, met een spinnenweb versierd. Deze heb ik na het drogen ingesmeerd met Versamarkt en met WOW embossing clear bewerkt en verhit.
Met extra sterke Tacky Glue heb ik de wagen onderaan de kist bevestigd.
Nu moet ik alleen nog zien dat ik ergens een eenhoorn kan vinden. Want er moet natuurlijk wel een beestje zijn die het geheel wil trekken he. Dus wie heeft er eentje liggen en wil hem wel doneren???? Ik hou me aanbevolen.
 
 
That's all for today Folks.
Toodles, Janneke
 
 


Geen opmerkingen: