Pagina's

woensdag 29 januari 2014

Sieradendoos

De laatste dagen heb ik niets laten zien. Dat kwam omdat ik met een werkstuk bezig was die wat meer tijd in beslag nam dan ik gedacht had. Ik had nog een mooie houten doos liggen in mijn bewarium. Het idee was om daar een sieradendoos van te maken.
Eerst heb ik hem helemaal gesloopt. Dat vind ik toch makkelijker met verven etc.
Daarna heb ik een poosje zitten bedenken hoe ik toch ik zo'n ding om ringen in te doen moest maken. Snappen jullie wat ik bedoel?

Ineens kreeg ik een idee. Ben naar de bouwmarkt getogen en heb daar een paar van die grijze isolatiebuizen gehaald van een soort kunststof piepschuim. Normaal gebruik je die om over een buis te doen. Ach, zo zie je maar dat mijn, geregelde, gestruin door de bouwmarkt toch weer wat oplevert. Ik kan er niets aan doen maar ik vind het heerlijk om daar uitgebreid rond te koekeloeren. Zouden er veel vrouwen zijn die deze tik hebben???????
 
Ik heb eerst de doos met blauwe krijtverf beschilderd. De binnenrandjes heb ik met Versamark en goud embossingpoeder bewerkt. Dat vond ik wel chic staan,
De grijze isolatiebuizen heb ik in de lengte door de helft en op maat van het deksel geknipt . Daarna heb ik m.b.v. een lijmpistool repen, oudroze, stof omheen geplakt. Wat een pokkenwerk is dat zeg. Maar ja, mijn enorm dikke diamanten ringen moeten natuurlijk wel een zacht bedje hebben (dit is overigens een hele dikke hint naar mijn echtgenoot haha). Helaas kijkt die nooit op mijn blog dus het zal wel bij dat ene zilveren ringetje van 30 jaar terug blijven. Snif, snotter........ Ik ben toch Zoooooooooooooooooo Zielig ;-(.
 
Toen was de bovenkant van het deksel aan de beurt. Ik spaar al een hele poos allerlei kantjes, bandjes en dat soort werk. En sparen is leuk maar gebruiken is beter.
Dus het één en ander uitgezocht. Op de bovenkant heb ik een soort gaas met Elmer's Glue (verdund) vastgeplakt en goed laten drogen. Na het drogen de deksel omgekeerd en met een scalpel alles keurig langs de randjes afgesneden. Dat lukte wonderwel heel goed.
Zo scheen de blauwe achtergrond er mooi doorheen.
Nu moest ik gaan versieren, nou ja, de doos natuurlijk hihi. Ja, ja, ik weet het, ik ben een beetje flauw soms maar ja, zo ben ik nu eenmaal. Dat moeten jullie maar voor lief nemen.
Bij een bestelling van Crafty Individuals krijg ik altijd wel extra stempels en nog wat aardigs erbij zoals deze prachtige engelkaart. Die wilde ik erop hebben. Vond de kleur er ook mooi bijpassen. Ik heb de kaart op jute geplakt en wat hoekjes erop gezet.
Bij een engel horen natuurlijk veertjes en daarvan heb ik er ook genoeg.
Met een siliconenmal en de lijmpistool heb ik het duifje en de medaillon gemaakt die ik met Inka Gold ingesmeerd en opgepoetst heb.
Hier het duifje in detail.

 
De zijkanten van de doos heb ik met mooi kant en Fffffffijne Pppppparels bewerkt.

Het is misschien een beeeeetje overdone maar vooruit, dat mag ook wel voor een keertje.
Aan de zijkant heb ik houten knopjes (bouwmarkt) gezet die ik beschilderd, bestempeld en van een pareltje heb voorzien. Zo kan je er kettinkjes of armbandjes aan hangen. Ik heb de doos op een kandelaar gezet. Een lintje erom en een strik erop maakte het geheel af.
Ik heb nog een paar, verschillende maten, ronde doosjes (Action) beplakt met diverse soorten papier en er een kwastje op gemaakt. Zo kan je het doosje makkelijk open maken. Je kunt er oorbelletjes en zo in bewaren.
 

Het idee op zich is niet van mijzelf maar uit het magazine Daphne's Diary. Een heerlijk blad met heel veel vintage dingetjes erin. Het was daar alleen een geverfd houten kistje op een kandelaar met knopjes erop. Ik heb er dus flink mijn eigen draai aan gegeven.
 
That's All Folks.
Toodles, Janneke
 





 

Geen opmerkingen: