Pagina's

vrijdag 28 maart 2014

Pennenbakje

Een houten pennenbakje gealterd.
Een heel karwei maar ik ben tevreden met het resultaat.
 
Eerst aan het slopen (altijd fijn!)
 
Aluminium tape met een embossingfolder (Sizzix) gedaan.
Daarna alles lekker ingesmeerd met zwarte verf. 
Laten drogen en er het meeste met een babydoekje weer afgeveegd.
Eventjes gedroogd met de heattool.

 
Toen aan het passen en meten. De tape is natuurlijk kleiner dan het bakje.
Het zal me ook eens gemakkelijk gemaakt worden hihi.
Dus alles in stukjes geknipt en opgeplakt. De tape is zelfklevend dus dat is heel fijn.
De binnenkant zwart geverfd met acrylverf.
Het moet een beetje stoer worden want het is een cadeautje voor een man.
Met een spuitbus gefixeerd want het blijft toch afgeven.
 
Van dezelfde tape, met een die, de gears gemaakt en her en der
opgeplakt aan de binnen- en buitenkant.
De letters (grunche Board van Tim Holtz) heb ik aangezet met
Inka Gold: Haematite en Silver. Inka Gold is in diverse kleuren te verkrijgen.
Er zijn ook Pastelkleuren maar die heb ik, nog, niet. 
 
 
 Daarna een aantal keren met
Clear Embossingpoeder geembossed en verhit. Met Tacky Glue opgeplakt.
 
Het beslag van het bakje heb ik met acrylverf ook zwart gemaakt. Dit was goudkleurig en vond ik niet bij de rest passen. Ook dit gefixeerd.
 
Het geheel weer in elkaar gezet en klaar is Klaartje. Je zou toch niet zeggen dat ik er een dag mee bezig ben geweest. Nou ja....., het houdt je van de straat.
Nu maar op jacht naar pennen. Ik hoop dat meneer het leuk vindt.
 
 

 
That's All Folks.
Toodles, Janneke

 
 

Geen opmerkingen: