Pagina's

maandag 5 januari 2015

Canvas

40 X40 cm. Best groot dus.
Eerst met diverse stencils en Modeling Paste bewerkt. Goed laten drogen
Daarna met diverse kleuren verf (mat) van de Action geverfd.
Met goud glimmermist besprayd.
 

Op Pinterest vond ik een prachtige foto van Ingrid Bergman.
 
 
Deze heb ik geprint, ruim uitgeknipt en opgeplakt.
Natuurlijk weer met de lijm geknoeid dus dat moest ik zien te verbergen.
 
Hier en daar met Archival Bruin verschillende stempels gezet. Je ziet het op de foto zo goed als niet helaas.
 
De strik met bloemen zat ooit eens op een doosje bonbons die ik had gekregen en dat had ik natuurlijk bewaard. Zoiets moois kan ik niet wegdoen hoor. Bloemen, veel bloemen (o.a. Tattered florals van Tim Holtz en diverse anderen).
Een soort van hoofddoekje van verbandgaas gemaakt.
De bloemen heb ik hier en daar aangezet met verf of colorwash en glimmermist.
Sommige zelf gemaakt van papier of vellum en ook bewerkt.
De klok (ook van Timmetje) heb ik doormidden geknipt en geverfd met de mat verf van de Action. Prima verf en niet duur. Het is er in diverse pastelkleuren.
 
Tja en dan maar schuiven en schikken, laten liggen en weer opnieuw beginnen.
't Is mij niet zo gauw goed.
 
Het vogeltje + het kooitje (Tim Holtz) uit dik karton gestanst en bewerkt met Inka Gold.
Van een oude metalen oorbel het vleugeltje gemaakt.
Deze eerst ingesmeerd met Treasure Gold.
 
Ik had nog een paar filmstrips liggen. Deze heb ik bewerkt met glimmermist en Gilders Paste Patina. De plaatjes komen van Pinterest.
Hier en daar wat embellishments aangebracht en wat vlinders.
Meer moet er niet op vindt ik. Zo is het druk zat.

 
 
 
 
 
 
In het echt zijn de kleuren veel mooier maar ik ben niet zo'n held met het fototoestel.
Nu mag ze een poosje beneden op de kast staan pronken met een kaarsje ervoor.
Ik ben er wel tevreden mee.
 
That's All Folks.
Toodles, Janneke
 

Geen opmerkingen: