Pagina's

zaterdag 24 januari 2015

Kraamcadeautje

Vond bij Blokker 2 houten vakken bakken. Afmeting per stuk zo'n 30 bij 40 cm.
Ik heb er een soort van fotoboek van gemaakt voor de jongste telg bij ons in de familie.
Ze kunnen er zelf foto's in plakken of wat ze ook maar willen.
Heb eventjes geen puf om een hele beschrijving te geven.
 
Ik denk dat ik er met tussenpozen wel een week aan gewerkt. heb!
Al dat passen en meten was een heel karwei. Ik snij nogal eens scheef etc.
 
Hier is het resultaat.
 
Voorkant
 
De tekst: The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.
Een uitspraak van Eleanor Roosevelt.
 
 
Achterkant
 
 
Binnenkanten
 

 
Fries wiegeliedje.
Plaatje van 2 springende lammetjes geprint.
Het liedje op dik vellum geprint en geembossed.
 

 
Drie ieniemiene flesjes gevuld met een paardebloempluisje en er
een klein tekstlabeltje eraan gehangen met de tekst Wish.
 
 
Ik heb nog wat extra stempels gezet, ingekleurd en uitgeknipt die, wanneer ze dat willen, bij een fotootje kunnen plakken. Dat heb ik er los bij in een enveloppe gedaan.
 


 
Een klein koperen slotje erop gezet en koperen scharniertjes.

 
 
 
De zijkanten heb ik met stoftape beplakt.

 
Zo kan je het open zetten of gewoon dicht doen en in de boekenkast zetten.
 
Een klein kraagje gehaakt en deze op een wit katoenen T-Shirtje genaaid. Een paar kleine haarbandjes gefrut.

 
Op het slabbetje staat: Soe ik letter krekt sa eamelje as ûs Beppe?
 
Het is natuurlijk als grapje bedoeld.
Het betekent ongeveer: Zou ik later net zo zeuren als Oma?

 
That's All Folks.
Toodles, Janneke
 
 

1 opmerking:

Fenny zei

Werkelijk heel, heel erg mooi Janneke. En wat ook een leuk idee om niet alles te vullen. Ja heel leuk want nu kunnen ze ook zelf eraan mee doen. Echt heel gaaf.

En ja "zeuren als beppe"....hahaha. dat moet je dan maar afwachten, je hoort het ooit wel een keer.

liefs, fenny