Pagina's

zondag 18 januari 2015

TICK TOCK

Zegt de klok. Gelukkig niet echt want een tikkende klok wordt ik kriegelig van hihi.
Een mens kan maar een tik hebben ;-)
Maar hij doet het wel. (Na veel gesodemieter en tig X in en uit elkaar halen)
 
De klok (Let's Get Bizzy) eerst in de gesso gezet en daarna met bister, colorwash en een tekststempel bewerkt. De randjes aan de binnen- en buitenkant met paarse en turkooise Inka Gold aangezet.

 
Ik vond het wel een aardig idee om houten dominosteentjes als cijfers te gebruiken.
Ik heb ze er met het lijmpistool op gezet. Zo een beetje op het oog. Ben niet zo'n held met passen en meten maar een timmermansoog heb ik wel gelukkig.
 
 
Tja, toen wilde ik het uurwerkje pakken waarbij de wijzers precies (binnen de randjes) konden draaien.
Dus niet. Pleite! Ik dacht dat het in de onderhanden-zijnde-werk-kist zat Grrr.
 
Bedacht ik dat ik nog een alarmbellenklok had waar ik toch wat anders van wil maken. Opgezocht, uit elkaar geprutst. Is tie mechanisch dus niks batterijending.
Weer in elkaar gezet. Nog 1 mogelijkheid! Heb ooit eens een sticker met uurwerkje gekocht die je op de muur kan plakken. Die dus maar gebruiken.
 
Ikke, sufferd, dat ding uit elkaar gehaald.
Nou ja, om een lang verhaal iets korter te maken, dat moest niet want je raadt het al?????
De wijzers....... dat ging niet. Shoot.
 
Dus toen maar het hele ding gebruiken.
Eerst weer in de gesso zetten en met colorwash bewerken en hier en daar een stempel erop plakken.
 
 
 
En maar knoeien en maar prutsen want de wijzers zaten los en dat werkt natuurlijk niet.
In- en uitelkaar zo'n 6 a 7 keer. Was al in staat om naar de winkel te rennen voor een ander uurwerk. Maar nee, toch doorzetten. Uiteindelijk is het dan toch gelukt. Kreeg ik inenen een helder idee om dat verhipte ding eerst maar eens te testen. Soms kan ik mezelf wel slaan.
Batterij erin (paste natuurlijk niet helemaal goed) en.....
Hij doet het. Het geluk is met de dommen zijn mijn moeder altijd.
 
Nou is het het geval dat je dat uurwerk oorspronkelijk op de muur moet plakken. Dan kan je niet meer bij de batterij. Slim bedacht of niet? Je kon het ook aan een spijker hangen maar dat gaat hier niet op.
Ik heb het er gewoon in geplakt. Maar het oorspronkelijke dubbelzijdig tape is niet erg sterk dus dat hele zaakje zakt langzaam naar beneden. Dus extra dubbelzijdig plakband erop en nu bleef het wel zitten Pfoe!!!!!! Wanneer de batterij vervangen moet worden trek ik het ding er wel weer af.
 
Om de klok toch op te kunnen hangen heb ik er zo'n plakrondje op geflieberd.
Zit als een huis. Spijkertje in de muur en ophangen maar.
 
 
 
Wanneer je dat zo ziet zou je niet zeggen dat je er zoveel werk van hebt gehad en zo skrikkelijk hebt zitten knoeien!!! Nou ja, het houdt je van de straat.
 
That's All Folks.
Toodles, Janneke
 
 

Geen opmerkingen: